راهنمای انواع پارچه

7 مورد از انواع پارچه‌های استفاده شده در پوشاک بچه‌گانه

انواع پارچه‌های استفاده شده در پوشاک بچه‌گانه

7 مورد از انواع پارچه‌های استفاده شده در پوشاک بچه‌گانه

در دنیای پوشاک بچه‌گانه، استفاده از پارچه‌های مناسب و با کیفیت بسیار اهمیت دارد. علاوه بر ظاهر زیبا و جذابیت، پارچه‌های مورد استفاده در این نوع پوشاک باید با رعایت استانداردهای سلامتی و راحتی برای کودکان تولید شوند. در این مقاله، به بررسی انواع پارچه‌های استفاده شده در پوشاک بچه‌گانه خواهیم پرداخت .

انواع پارچه‌های استفاده شده در پوشاک بچه‌گانه

انواع پارچه‌های استفاده شده در پوشاک بچه‌گانه 

۱. پارچه پنبه‌ای: پارچه پنبه‌ای یکی از محبوب‌ترین انواع پارچه‌ها در صنعت پوشاک بچه‌گانه است. این نوع پارچه به دلیل خاصیت نرمی، ضدحساسیتی و نفوذ‌پذیری برای هوا، بسیار مناسب برای پوشیدن بر روی پوست حساس کودکان است.

پارچه یکرو پنبه : این نوع پارچه به دلیل خاصیت نرم و لطیف بودن، بافتی یک‌روی و حاشیه‌ای ندارد. پارچه یکرو پنبه به خوبی تنفس می‌کند، جذب رطوبت را انجام می‌دهد و احساس راحتی را به پوست می‌بخشد. این پارچه به علت ویژگی های خود از پر مصرف ترین پارچه ها در صنعت پوشاک کودک است .

2. پارچه دورس: پارچه دورس یک نوع پارچه مصنوعی است که بافتی مشخص و تکراری دارد. این نوع پارچه از الیافی شبیه پنبه ساخته می‌شود و بافتی مات و مقاوم دارد. پارچه دورس از نظر استحکام و کشش بسیار مطلوب است و قابلیت شستشو و نگهداری آسانی نیز دارد.

پارچه دورس میتواند تماما از پنبه یا با ترکیب درصدهای متفاوتی از پنبه و مواد دیگر بافته شود . از این نوع پارچه معمولا در نیمه دوم سال استفاده میشود . بطور مثال در در بلوز شلوار ، هودی شلوار ، سویشرت و …

ezgif.com gif maker 86

پارچه پلی استر

3. پارچه پلی‌ استر: پارچه پلی‌ استر به دلیل خاصیت نچسبی و انعطاف‌پذیری بالا، در پوشاک بچه‌گانه نیز به طور گسترده استفاده می‌شود. این نوع پارچه مقاومت بالا در برابر رطوبت و چروک خوردگی دارد و در عین حال قابلیت شستشو و نگهداری آسان را فراهم می‌کند.

از بهترین موارد استفاده از این نوع پارچه ، استفاده در پوشاک ورزشی که نیاز به شست و شو مداوم و یا پوشاکی که نیاز به مقاوم بالایی دارند ، بسیار مناسب است . بطور مثال تمامی تیم های فوتبال از پوشاکی استفاده میکنند که درصد بالایی از آن را الیاف پلی استر تشکیل داده است .

ezgif.com gif maker 87

پارچه لینن

4. پارچه لینن: پارچه لینن از الیاف طبیعی گیاهی لین استخراج می‌شود. این نوع پارچه به دلیل خاصیت تنفس‌پذیری بالا و جذب رطوبت، در فصل‌های گرم بسیار مناسب است و بسیار خنک است. پارچه لینن نسبتاً مقاوم و دارای بافتی متمایل به چروک خوردگی است و طرح تار و پود پارچه در آن مشهود است و ظاهری مینیمال و زیبا دارد . میتوان از پارچه لینن در موارد زیادی استفاده کرد مانند پوشاک کودک ، پوشاک زنانه . حتی مرادنه .همچنین این پارچه در طرح ها و رنگ های بسیاری قابل بافت و تولید است .

5. پارچه آکریلیک: پارچه آکریلیک با خاصیت نرم و پرز ندار بودن، مناسب برای استفاده در پوشاک بچه‌گانه است. این نوع پارچه مقاومت بالا در برابر شستشو و کشش را داراست و همچنین خشک شدن سریع آن از برتری‌های آن است.

6. پارچه ویسکوز: پارچه ویسکوز با خاصیت نرمی و لطافت، یکی از پارچه‌های مناسب برای پوشاک بچه‌گانه است. این نوع پارچه از فیبرهای سلولزی تولید می‌شود و خواصی مانند تنفس‌پذیری، جذب رطوبت و پوسته‌بازی را داراست.

7. پارچه نخی: پارچه نخی از الیاف مصنوعی ساخته می‌شود و از طریق فرآیندهای تولید پارچه پنبه‌ای به وجود می‌آید. این نوع پارچه نسبتاً مقاوم و بافتی نرم و لطیف دارد. پارچه نخی قابلیت شستشو و نگهداری آسان را دارد و از ظاهری مات برخوردار است.

البته از پارچه های دیگری هم در تولید پوشاک بچه گانه استفاده میشود ، مانند :

پارچه جین

پارچه کوپرا

پارچه فاتینی

پارچه مازراتی

پارچه الیزه و …

اما این پارچه ها معمولا در پوشاک مجلسی استفاده میشود .

همانطور که اشاره شد هر یک از این پارچه ها و مواد مصرفی کاربرد و موارد مصرفی خاص خود را دارد . و استفاده صحیح از هر کدام از این ها یکی از راه های انتخاب یک تولیدی پوشاک مناسب است .

شما میتوانید در سایت تولیدی بالون ، پارچه مورد استفاده قرار گرفته در هر لباس را مشاهده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید